Nyhedsbrev 28.05.2017

NYHEDSBREV 25.5.17

Bestyrelsen har holdt møde den 23. maj. Mødereferatet vil blive lagt på foreningens hjemmeside.

Den økonomiske situation er fortsat god, så god at vi besluttede at bestille ny indgangsdør og nyt køkkenvindue. Til gengæld kaster vi os ikke ud i indkøb af et nyt, avanceret og dyrt kassesystem, som ellers har været på tale. Vi fortsætter med det gamle kasseapparat, som alle nu er fortrolige med. Det vil så blive suppleret med en smartphone til mobile-Pay. Vi vil fortsat prismærke alle varerne og ikke anvende scanningskoder.

I den nærmeste fremtid vil vi opdatere medlemslisten og listen over aktive butiksvagter.

Stella og Ingegerd er ansvarlige for Storms Hjørnes samarbejde med arrangørerne af VM for Starbåde. Vi vil udvide åbningstiderne i perioden med en time ( kl. 8 – 12 og 15 – 19), og vagtskemaet giver mulighed for fire butiksvagter samtidig. Vi vil indkøbe varer målrettet sejlerne og deres familier og andre tilskuere.

Bestyrelsen besluttede, at der to gange om året foretages hovedrengøring i butikslokalerne. Tilmelding er frivillig. Rengøringen sker mellem to vagter, og så hygger vi os bagefter.

Der har været kritik af kommunikationen i Storms Hjørne. En opdateret udgave af Håndbogen er på trapperne, og med to nye opslagstavler med forskellige formål håber vi at kunne forbedre informationsniveauet.

Vigtigt:
Kalenderen på disken bruges til beskeder mellem butiksvagterne fra dag til dag.

Dagligvaregruppens indkøbsliste, der ligger sammen med kalenderen, bruges til forslag til indkøb ved næste indkøbstur; dvs. varer, der er udsolgt (eller tæt på).

Opslagstavlen ved pakkebordet bruges til beskeder og informationer af mere generel karakter, f.eks. kommentarer, tjek af udløbsdatoer på hylderne, forslag til nye varer, gode ideer etc.

Opslagstavlen i køkkenet er tænkt til informationer, som kan have interesse i længere tid (f.eks. invitationer til arrangementer, vagtplaner, økonomi og lign.).

For fremtiden vil det sidste Nyhedsbrev og bestyrelsesreferatet hænge på opslagstavlen i køkkenet og derefter blive samlet i en mappe i tobaksskabet.

Bestyrelsen har planlagt følgende arrangementer for butiksvagter og frivillige:

Frivilligmøde afholdes onsdag den 14. juni kl. 19 i butikken.
Temaer: Vagtplan (Frands og Thomas), VM arrangement (Ingegerd og Stella), kassesystem med mobil-Pay (Thomas), vareafhentning (Frands).

Sommerfest afholdes lørdag den 26.8.

Venlig hilsen
Info-gruppen
25.5.17

————————————————————————————————————————

NYT FRA SPECIALVAREGRUPPEN

NYT PRODUKT PÅ VEJ I VORES FRYSER:

STOUGAARDGRISEN

En velfærdsgris med trynen solidt plantet i den tøsingske jord

For et års tid siden besluttede Mette og Martin Stougaard sig for at bruge deres mangeårige erfaring med konventionel svine-drift til at skabe de helt rette rammer for en lille besætning af svin, som opdrættes under forhold, der vil gøre enhver gris misundelig: fritgående i en åben lade med adgang til vand og foder og masser af halm og halmballer til at finde en god plads til en lur, og et stort udendørs areal med plads til at rode i jorden, snuppe sig en tot græs – og et mudderbad. Dyrene er ikke økologiske, men brugen af medicin er ad naturlig vej blevet meget stærkt begrænset, da dyrene aldrig er syge.

Mette og Martin regner med at være klar med den første sending svinekød om 2-3 uger. Kødet forventes at være af høj kvalitet, og vi glæder os til at medvirke til at udbrede kendskabet til dette gode initiativ – den fynske velfærdsgris, som kan besøges på Vornæsvej 21, altså mindre end 10 km fra Troense. Mere lokalt kan det ikke blive!

Vi har aftalt at forhandle kødet i udskæringer, som passer en lille husholdning. Følg med på vores opslag i udhængsskabet og i forretningen om sortiment og priser.

I Storms Hjørne kan du allerede nu hente en flyer, som fortæller mere om Stougaardgrisen og mulighederne for at bestille hele og halve dyr.

Venlig hilsen
Specialvaregruppen